10 super-autoturisme care au eșuat pe piață.

Photo of author

By Edward Ciolacu

Unele autoturisme chiar nu meritau să fie construite dar alte proiecte au eșuat din motive care nu țineau de constructori. Toate aceste mașini pe care vi le vom prezenta sunt foarte atractive din punct de vedere estetic însa unele nu au rezistat pe piața din din cauza costului prea ridicat iar altele s-au dovedit mai puţin fiabile.
 1. DeLorean DMC-12

DeLorean DMC-12

Viziunea magnifica a lui John DeLorean’s despre viitor a eșuat din cauza grabei cu care a fost lansată, crizei politice din Irlanda de nord, unde a fost construită și al unui complot din partea guvernului american care nu a fost dovedit încă.

2. Tucker 48

Tucker 48

Prima și singura mașină produsă de Preston Tucker a avut multe inovații care au condus  la un timp de proiectare care a durat foarte mulţi ani. Din păcate producția s-a oprit după numai 51 de mașini ca urmare a unei analize făcute de SEC, o asociație de constructori de mașini din Detroit, care a ajuns la concluzia că pierderile vor fi foarte mari pentru compania Tucker.

3. Pontiac G8

Pontiac G8

Pontiac G8 se arăta promițătoare chiar înainte de a fi oprită din producție și nicio mașină nu era atât de avansata tehnic la acel moment. Roţile din spate puteau coti, avea 6 trepte de viteză pe o cutie manuala și motor V8. Pe scurt era o mașină foarte entuziastă pe care Pontiac vroia să o construiască, dar planul de salvare al guvernului Statelor Unite a forțat compania General Motors să închidă linia Pontiac prematur. Multe caracteristici ale acestei mașini se regăsesc însă la modelul Chevrolet SS.

 4. Saab 9-5

4. Saab 9-5

Suntem foarte bucuroși să asistăm la renașterea miraculoasă a concernului Volvo dar nu putem spune același lucru despre constructorul de mașini suedez Saab care nu a avut aceiași șansă. Ultimul model 9-5 a fost un concurent serios pentru modelele germane din aceiași categorie înainte ca Saab să își închidă făbricile pentru totdeauna.

5.Porsche 914/6

Porsche 9146

Chiar dacă Porsche nu construiește modele „entry-level”, modelul copiat de la Volkswagen, Porche 914 a adus încasări enorme pentru companie. Modelul 914/6 însă nu, și a fost oprită fabricarea după doar câteva exemplare. A costat aproape la fel de mult ca și modelul Porche 911 și vă lăsăm să ghiciți care a fost alegerea clienților. Abia recent aceștia au realizat cât de minunat este 914/6 iar preturile puținelor mașini produse a explodat.

6. AMC AMX

AMC AMX

AMC AMX a fost una dintre cele mai interesante mașini din era „muscle car”, dar nu a reușit să impresioneze cumpărătorii foarte mult. Era o mașină cu două locuri mult mai ieftina decât corvete dar doar 20 000 au fost construite în singurul an în care a fost produsă. Dintre mașinile „muscle car” aceasta este o alegere inteligentă.

 7. Saturn Sky Redline

Saturn Sky Redline

Aceasta este una dintre victimele recesiunii din 2008 a companiei General Motors. Saturn Sky ca și fratele său, Pontiac Solstice, era o alternativă bună a modelului Miata. Acest coupe turbo GXP cu cutie manuală în şase trepte performante extraordinare este un model de colecție foarte rar.

 8. Bugatti EB110

Bugatti EB110

Sfârșitul lui Bugatti EB110 este unul dintre marile mistere al ultimului secol. Romano Artoli, creatorul modelului suspectează un sabotaj industrial, dar nimic nu este dovedit.
Acest model este fascinant din toate punctele de vedere.

9. Pontiac GTO

Pontiac GTO

Probabil ați văzut deja un Pontiac pe aceasta listă ca fiind o victimă a recesiunii GM dar GTO nu este. Pontiac a resuscitat numele de GTO dar vânzările nu au crescut. Lumea s-a plâns că nu are un design destul de „cool” să poarte numele de GTO dar este o mașină cu un motor V8 foarte puternică.

10. Honda Insight

Honda Insight

Prima generație a modelului Insight a fost o mașină foarte interesantă din punct de vedere al companiei însă din punctul de vedere al publicului general nu a fost prea interesantă. Avea o caroserie ergonomica un motor în trei cilindri și era ușoară dar din păcate Pirius s-a dovedit a fi mai populară, asa că Honda când a lansat modelul Insight 2010 a făcut-o mai asemănătoare cu aceasta.