La 32 de ani, Selena Gomez tocmai a câștigat premiul pentru cea mai bună actriță la Cannes. A fost recompensată pentru rolul din musicalul Emilia Perez de Jacques Audiard. Lauda supremă pentru această fostă copilă Disney, cântăreață, producătoare și femeie de afaceri, care s-a bucurat de un succes mondial dar care a avut parte și de chinurile depresiei. În cele ce urmează vom arunca o privire asupra unei traiectorii teribil de pop.
Selena Gomez și povestea sa extraordinară
La capătul puterilor, ca o Frumoasă Adormită extrem de întunecată, aceasta este imaginea Selenei Gomez care a circulat în ultima perioadă. Este, de asemenea, imaginea dezvăluită de documentarul de succes My Mind and Me. Documentar lansat în 2022, o imersiune de câteva luni în viața de zi cu zi a idolului american.
În golurile lăsate de concertele sale, de călătoriile sale caritabile, de aparițiile sale publice tumultoase și de secvențele sale promoționale nesfârșite, am văzut o Selena la capătul puterilor. O Selena la pat. În patul uriaș al vilei sale. În apartamente de 5 stele, pe canapeaua unui studio TV. Și plângând, foarte mult.
Cercul ei intim – o jumătate de duzină de oameni – o mângâie non-stop. O asigură că este puternică și grozavă, în timp ce ea, în mod clar în pragul depresiei, spune că se urăște și că s-a săturat de tot.
La doi ani distanță de acest documentar crepuscular, Selena Gomez, în vârstă de 32 de ani este pe cale să devină miliardară- linia sa de produse de înfrumusețare vegane, Rare Beauty, este un succes – și la recentul Festival de Film de la Cannes a câștigat un premiu de interpretare pe care îl împarte cu celelalte trei actrițe din Emilia Perez. Acesta din urmă este un musical realizat de Jacques Audiard.
Selena Gomez, o artistă muncitoare și modestă
„Chiar dacă este probabil puțin calculat, îmi place foarte mult paradoxul ei de a se arăta fragilă, de a îndrăzni să vorbească despre defectele ei. Fiind în același timp această femeie care face furori în toate domeniile”, o admiră Maud Ventura. Aceasta din urmă este o scriitoare în vârstă de treizeci de ani care, după succesul mondial al Mon Mari, scoate în toamna acestui an Célèbre (apărut la editura L’Iconoclaste), un roman despre apetitul pentru celebritate.
Dualitatea Selenei, din nou, a atras atenția cineastului Jacques Audiard. Prima dată când a întâlnit-o, într-o dimineață devreme la New York, a văzut-o ca pe „o persoană foarte, foarte bine îmbrăcată. Și, în același timp, exact opusul”. În timp ce o filma, el a fost captivat de „jocul desincronizat” al actriței. Ochii Selenei exprimă adesea altceva decât ceea ce spune gura ei.
În Emilia Perez, există o secvență puternică, cântată și dansată. O secvență în care Selena Gomez, interpretând-o pe soția unui traficant de droguri, este încă în pat. Inspirat de „latura orizontală pe care Selena ne-o arată despre ea însăși în My Mind and Me”, coregraful belgian Damien Jalet – de la Audiard la Madonna și Luca Guadagnino, tot showbizul îl acaparează – îi imprimă actriței mișcări furibunde. Ea se lovește cu capul de perne, se agață de așternuturi. „Ca și cum patul, pentru ea, ar fi deopotrivă un cuib confortabil și o închisoare de lux”, spune el.
Și aceasta este puterea lui Gomez. Să fie o vedetă atât de importantă încât personalitatea ei se revarsă asupra personajelor sale, să fie atât de totemică încât înghite ficțiunea cu totul. Acest lucru nu o împiedică, aparent niciodată o divă, să fie „o muncitoare cu o modestie uluitoare”, potrivit lui Audiard.