Jocelyne Wildenstein, splendoarea și mizeria „femeii pisică”

Photo of author

By Ramona Fustos

Jocelyne Wildenstein, cunoscută sub numele de „femeia pisică” din cauza recurgerii sale intensive la chirurgia estetică, a murit marți, 31 decembrie, la Paris.

Jocelyne Wildenstein, splendoarea și mizeria „femeii pisică”

In primăvara anului trecut, Jocelyne Wildenstein a reapărut. În timpul Săptămânii Modei de la Paris, noi videoclipuri cu „doamna pisică” ieșind de la Laurent, un restaurant celebru de lângă Champs-Élysées, sau palatele pariziene, au circulat pe rețele. Unii au remarcat dificultatea ei de a merge, discursul ei ezitant. Și mereu acest chip, fascinant, repulsiv.

Să recunoaștem. Jocelyne Wildenstein a devenit celebră cu o reputație ciudată. Desigur, ea și-a făcut mai întâi un nume ca „soție de”. În acest caz, soția marelui negustor de artă Alec Wildenstein, al cărui nume de familie l-a păstrat după divorțul lor în 1998 și cu care a avut doi copii. Dar dacă Jocelyne Wildenstein a fost faimoasă în întreaga lume, a fost în primul rând datorită chipului său, care a ilustrat adesea excesele chirurgiei estetice. Timp de aproape 40 de ani, mondenitatea a fost obiectul ironiilor. Ultima dată a fost în timpul apariției sale la emisiunea Touche pas à mon poste ! pe C8, pe 23 octombrie, când a afirmat că a recurs foarte puțin la chirurgie. „Nu am vrut niciodată să-mi schimb capul”, a jurat ea în râsul abia stăpânit al comentatorilor de pe scenă.

Jocelyne Wildenstein a murit marți, 31 decembrie, într-un palat din Paris. O „icoană s-a dus”, a confirmat pentru AFP însoțitorul ei, Lloyd Klein, adăugând că octogenara s-a stins din viață „liniștită în somn”. „Primele rapoarte ale medicilor chemați la fața locului indică faptul că ea a suferit o insuficiență cardiacă. Unii oameni își vor aminti doar câteva fotografii cu ea. Dar Jocelyne Wildenstein a fost și o femeie romantică. Iar chipul ei, reflexia unor răni intime dureroase.

Partidă de vânătoare

Dacă vorbea atât de bine franceza, era pentru că Jocelyne Wildenstein era elvețiană. S-a născut într-o familie din clasa de mijloc din Lausanne în 1940. Tatăl ei era vânzător de articole sportive. Când avea 17 ani, Jocelyne l-a cunoscut pe Cyril Piguet, un producător de film elvețian. Acesta a dus-o la Paris, unde a gustat din viața socială. Apoi a cunoscut un alt producător, de data aceasta italian: Sergio Gobbi.

În 1977, a fost invitată pentru prima dată la ferma Ol Jogia. O nebunie de 30.000 de hectare în mijlocul Kenyei, era noua proprietate a unei familii celebre de negustori de artă, Wildenstein. În acel an, Jocelyne avea 36 de ani. L-a întâlnit pe Alec Wildenstein, de aceeași vârstă. A fost dragoste la prima vedere când au plecat la vânătoare de lei. Era ora 5 dimineața”, își amintește Jocelyne peste ani. Eram în întuneric, camuflați, așteptând într-un tufiș. Nu aveam voie să vorbim. Seara, cei doi s-au întâlnit pe un promontoriu, supranumit „vârful lumii”. Primele săruturi.

La întoarcerea în Franța, Alec i-a trimis sute de orhidee albe. Câteva luni mai târziu, tânărul de treizeci și ceva de ani, mai romantic ca niciodată, i-a făcut declarația la Pied de Cochon, o braserie celebră din Les Halles. Cuplul s-a căsătorit în Las Vegas și a organizat o a doua ceremonie în Elveția, la care tatăl lui Alec, Daniel, nu a participat.

Liftingul ochilor

Până atunci, Jocelyne fusese mereu cu bărbați celebri și bogați. Dar cu Alec, ea intră într-o cu totul altă dimensiune. Pe lângă creșterea copiilor lor, Diane, născută în 1979, și Alex Junior, născut în 1980, Jocelyne este ocupată cu renovarea Château d’Igny, în regiunea Perche din Franța, și cu întreținerea imensei ferme din Kenya: 400 km de drum, zeci de piscine și iazuri, 300 de angajați, printre care un paznic, un dresor de animale și un veterinar, care se ocupă de rezervația de elefanți, gazele, bivoli și rinoceri.

La apogeul lor, cheltuielile cuplului erau estimate la 1 milion de dolari pe lună. Mai târziu, presa va fi încântată să enumere cheltuielile extravagante ale soției: rochia Chanel de 350 000 de dolari, bijuteriile de 100 de milioane de dolari, cheltuielile de catering de 600 000 de dolari și factura anuală de telefon de 60 000 de dolari. De asemenea, cuplul se bucură de serviciile a zece servitori atenți, dintre care șase călătoresc cu avionul propriu al cuplului.

Sfârșitul căsniciei

Ziarelor americane le place să publice fotografii cu Jocelyne, a cărei față se umflă de-a lungul anilor și își pierde orice expresie. Ea și-a început transformarea la scurt timp după vârsta de 30 de ani, la fel ca soțul ei, cu un lifting al ochilor. Însă Jocelyne merge un pas mai departe, îngrozită să nu fie abandonată de partenerul ei. Deoarece lui Alec îi plac felinele, ea încearcă să arate ca o pisică.

Ea ajunge să fie poreclită „Mireasa lui Wildenstein”, o referire la „Mireasa lui Frankenstein”, sau „Catwoman”. Mai rău, își înspăimântă soțul. „Era obsedată de aspectul ei, îl remodela mereu așa cum remodelezi un apartament”, i-a mărturisit el, niciodată zgârcit cu comentariile răutăcioase, unui jurnalist de la New York Magazine. „Am stat prea mult timp împreună. Ar fi trebuit să o părăsesc imediat după ce s-au născut copiii.

Alec a început apoi o nouă viață cu un model rus, cu 30 de ani mai tânără decât el. A murit de cancer de prostată în 2008. În 2003, Jocelyne a început o relație furtunoasă cu Lloyd Klein, un creator de modă francez. Certurile lor violente au fost relatate în tabloide, dar ea a continuat să fie văzută la brațul lui până la sfârșit. La peste 75 de ani, Jocelyne Wildenstein continuă să participe la petreceri, prezentări de modă și alte evenimente sociale. Însă problemele ei financiare au fost cele care au făcut lumea să vorbească la sfârșitul vieții ei.

În 2018, femeia-pisică a declarat că este ruinată, iar cele trei apartamente pe care le deținea în Trump Tower din New York au fost sechestrate. Pentru a-și păstra capul sus, ea a promis că va fi lansat un documentar despre viața ei. Acesta va arăta o altă latură a lui Jocelyne Wildenstein. Ea s-a prezentat în primul rând ca o campioană a carității, o iubitoare a Africii și a animalelor. Este greu să scapi de aparențe.