Chris Xu, omul din spatele imperiului Shein: o zicală chineză specifică i-a modelat succesul

Photo of author

By Ramona Fustos

Știi cine este Chris Xu, omul din spatele imperiului Shein? În lumea industriei, există o multitudine de povești ale oamenilor care au pornit de la aproape nimic și au construit un adevărat imperiu. În China, ne vine în minte fondatorul uneia dintre cele mai izbitoare povești de succes din ultimii zece ani în lumea modei: Shein. Cine este Shein? Și ce lecții putem învăța din succesul său uluitor?

Chris Xu, omul din spatele imperiului Shein

Unele povești de succes nu trec neobservate. Și în lumea industriei, există câțiva bărbați și femei care au construit imperii incredibile din foarte puțin. În Franța, ne gândim la Bernard Arnault, originar din Roubaix, care este nimeni altul decât directorul general al LVMH, cel mai puternic imperiu din sectorul luxului. În Statele Unite, nu lipsesc poveștile nebunești. În special în lumea tehnologiei, cu giganții GAFA, Elon Musk, părintele fondator al Tesla și Space X, sau Mark Zuckerberg și Jeff Bezos. Și chiar mai departe, China.

Și în special fondatorul uneia dintre cele mai frapante povești de succes din domeniul fast fashion din ultimii zece ani: Shein. În timp ce în Silicon Valley îi place să spună poveștile marilor magnați ai GAFA, atmosfera din Regatul Mijlociu este foarte diferită. La conducerea Shein, Chris Xu este, potrivit Wall Street Journal, „cel mai anonim CEO din lume”. Dar cine este el? Și ce lecții putem învăța din succesul său uluitor?

Platforma Shein

Este nevoie de doar câteva minute pe platforma Shein pentru a înțelege cât de ineluctabil este marketingul său. Acest bazar digital, care oferă zilnic mii de articole noi la prețuri foarte mici și reclame pop-up, știe cum să o facă. Pe TikTok și YouTube, este imposibil să ratezi influencerii recrutați de companie. Influenceri care se filmează pe ei înșiși prezentându-și achizițiile Shein. Creșterea companiei este la fel de uimitoare.

Fondată în China în urmă cu peste un deceniu, Shein începea deja să perturbe cumpărăturile online în SUA atunci când COVID a prins milioane de oameni cu bani de cheltuit. Până în noiembrie 2022, compania a reprezentat 50% din vânzările de modă rapidă din SUA, față de 12% în ianuarie 2020, relatează The Atlantic într-un lung articol despre misteriosul fondator. Deși Shein nu își dezvăluie datele financiare, Financial Times a raportat că, până în martie 2024, profiturile sale anuale au ajuns la aproximativ 2 miliarde de dolari și că evaluarea sa a depășit 60 de miliarde de dolari. Aceasta este o evaluare mult mai mare decât H&M sau Gap, doar pentru a vă face o idee.

Chris Xu, fondatorul Shein: o filosofie proprie

Shein a făcut un om bogat, foarte bogat. Fondatorul său: dl Xu, sau Chris Xu. Născut în China în 1983 și absolvent al Universității de Știință și Tehnologie Qingdao din provincia chineză Shandong, dl Xu este în prezent cetățean al Singaporei. Unde se află acum sediul Shein. Locuiește într-un cartier liniștit, Districtul 10, unul dintre cele mai luxoase din China. Compania sa își datorează creșterea inovației pure și simple. Xu a revoluționat moda rapidă prin crearea unui lanț de aprovizionare în serie mică, capabil să producă rapid un număr impresionant de produse și să le vândă consumatorilor la prețuri extrem de mici. Iar colectarea constantă a datelor utilizatorilor a permis companiei să prevadă tendințele cu mult înaintea concurenților săi.

Dar opacitatea companiei este mare, iar povestea din spatele unui astfel de succes este, desigur, incompletă. Cum ar fi cât de bogat este Chris Xu. Dar, potrivit Bloomberg Billionaires Index, el are o avere netă de aproximativ 21,5 miliarde de dolari. Un lucru care îl face unul dintre cei mai bogați 100 de oameni de pe planetă. Forbes, la rândul său, estimează averea domnului Xu la un nivel mult m