Atenție, șoferi! Se închide Podul Giurgiu – Ruse

Photo of author

By Alexandru Stancu

podul giurgiu ruse

Podul Giurgiu-Ruse, care este administrat în comun de România și Bulgaria, va fi închis pe partea bulgară pentru reabilitare timp de două luni începând cu 9 iulie. Această măsură va crea mari inconveniente pentru traficul de marfă și turistic între cele două țări, a anunțat miercuri Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-o conferință de presă.

„Podul de la Giurgiu-Ruse este administrat dual, pe jumătatea românească de către CNAIR, iar pe jumătatea bulgărească de compania lor de drumuri. Noi am avut mai multe discuţii cu partenerii bulgari. Dânşii consideră necesar să înceapă închiderea totală a zonei administrate de ei începând cu 9 iulie, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă şi turistic care se realizează între România şi Bulgaria. Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare. Sunt alte rute alternative, inclusiv cu bacul, celălalt pod de la Calafat-Vidin – şi mai avem legăturile din Călăraşi, tot cu bacul. Podul va fi închis complet, nu se va folosi timp de două luni, aşa cum a anunţat partea bulgară, însă vom vedea cât vor dura aceste lucrări”, a afirmat Cristian Pistol.

Podul Giurgiu-Ruse, cunoscut și sub numele de Podul Prieteniei, este o structură iconică și vitală care leagă orașele Giurgiu din România și Ruse din Bulgaria. Inaugurat în 1954, podul este unul dintre cele mai importante puncte de trecere a frontierei dintre cele două țări și servește drept simbol al cooperării și prieteniei dintre națiunile vecine.

Construcția podului a început în 1952 și a fost finalizată în 1954, fiind realizată cu sprijinul Uniunii Sovietice. Proiectul a fost unul ambițios, implicând ingineri și muncitori din ambele țări. Podul a fost inaugurat pe 20 iunie 1954, marcând o nouă eră în relațiile bilaterale dintre România și Bulgaria.

Podul Giurgiu-Ruse are o lungime totală de 2,223 metri și este un pod combinat rutier și feroviar. Este alcătuit din cinci deschideri, dintre care cea mai mare are o lungime de 85 de metri. Structura sa complexă permite atât traficul rutier, cât și cel feroviar, având două benzi de circulație pentru vehicule și o linie de cale ferată. De asemenea, podul dispune de trotuare pentru pietoni.

Podul Giurgiu-Ruse este un element esențial al infrastructurii de transport din regiune, facilitând comerțul și mobilitatea între România și Bulgaria. Fiind situat pe coridorul pan-european de transport IV, podul joacă un rol crucial în conectarea Europei Centrale și de Est cu Balcanii și Turcia. Prin intermediul acestui pod, fluxurile comerciale și turistice sunt considerabil simplificate, contribuind astfel la dezvoltarea economică a ambelor țări.

De-a lungul decadelor, podul a trecut prin diverse faze de deteriorare și reparații. În anii 1990 și 2000, starea podului s-a deteriorat semnificativ din cauza traficului intens și a lipsei de întreținere adecvată. Acest lucru a dus la necesitatea unor lucrări majore de renovare și modernizare.

Începând cu 2011, au fost inițiate proiecte de reabilitare pentru a asigura siguranța și durabilitatea podului. Aceste lucrări au inclus consolidarea structurii, modernizarea căii ferate și a suprafeței rutiere, precum și instalarea unor noi sisteme de iluminat și siguranță. Proiectele de modernizare au fost finanțate atât din fonduri europene, cât și din bugetele naționale ale României și Bulgariei.

CITEȘTE ȘI – TOP DESTINAȚII DE VIZITAT VARA, AVENTURI ȘI RELAXARE ÎN CELE MAI FRUMOASE COLȚURI ALE LUMII