Sandvis cu chiftelute de legume (fara gluten)

Reteta: Sandvis cu chiftelute de legume, este preferata mea, mai ales dimineata. Chiftelutele de legume sunt bune si calde, dar mai ales reci sunt excelente.

Necesarul de ingrediente:

– paine feliata fara gluten,

– salata verde proaspata,

– 6 rosii medii coapte,

– 1 morcov mare,

– 1 dovlecel,

– 1 felie de telina,

– 1 cartof,

– 1 ceapa micuta,

– 1/2 ardei gras,

– 1/2 radacina de patrunjel,

– un catel de usturoi,

– 70-100 grame de faina fara gluten,

– sare alba fina,

– piper negru macinat dupa gust,

– marar proaspat tocat – optional,

– ulei pentru prajit.

Mod de preparare:

Toate legumele le spalam si le curatam de coaja dupa caz, le dam pe razatoarea cu gauri mari, iar usturoiul il pisam sau il trecem prin presa. Dovlecelul ras, fiind ,,cea mai apoasa” leguma, il presaram cu putina sare, apoi il punem intr-o sita si il apasam cu palmele pentru a elimina excesul de apa, dupa care il amestecam cu restul legumelor. Optional putem adauga tot acum marar sau patrunjel verde tocat foarte fin. Pe urma adaugam sare si piper dupa gust, apoi o lingura de faina fara gluten care va absorbi apa lasata de legume si care ne va ajuta la legarea compozitiei. In functie de legumele folosite, e posibil sa fie nevoie de un pic mai multa faina. Dupa care framantam compozitia ca sa se omogenizeze si sa se lege. Lasam compozitia deoparte 10-15 minute, timp necesar pentru ca faina sa absoarba apa din legume. Sa nu ne asteptam, bineinteles, sa se lege la fel de bine precum chiftelutele din carne, dar va fi suficient cat sa le putem da o forma. Cu palmele usor umede (sau unse cu foarte putin ulei) vom forma chiftelutele cat dorim de mari, cat mai aplatizate ca sa fim siguri ca se vor coace si legumele din interior. Dam chiftelutele prin faina si le prajim pe ambele parti in ulei incins. Cand sunt rumenite frumos, sunt gata. Le scoatem pe un servetel de hartie care sa absoarba excesul de ulei. Sunt bune si calde, dar mai ales reci sunt excelente. Le putem pastra 2-3 zile la frigider, sandvis. Mai exact, asezam intre doua felii de paine fara gluten: salata, felii de rosii si chiftelute din legume. Putem sa servim sandvisul la micul dejun, pranz sau cina, sau o idee este sa-l ambalam si sa il luam la pachet.

Pofta Buna!