Pasari: 50 miliarde in intreaga lume – 10.500 de specii pe toate continentele

Aproximativ 50 de miliarde de pasari zboara in lume, potrivit unui nou studiu stiintific. Adica, exista aproximativ sase pasari pentru fiecare fiinta umana de pe planeta noastra. Populatia umana a lumii este in jur de 7,8 miliarde. Existenta si conservarea lor este o veriga cheie in lantul ecologic.

Acest numar de pasari – care este o estimare medie – este mult mai mic decat estimarile anterioare de acum 24 de ani. In acel moment, pasarile erau estimate la 200 pana la 400 de miliarde. Cele mai numeroase specii de pasari sunt vrabiile.

Numarul total de specii de pasari este estimat la aproximativ 10.500 si cele mai multe dintre ele sunt rare. Se estimeaza ca 12% din speciile de pasari (aproximativ 1.180 de specii) au o populatie mai mica de 5.000 de indivizi. Pasarile includ, de asemenea, unele specii care nu zboara, cum ar fi pinguinii.

Studiul a fost realizat de cercetatori de la Universitatea New South Wales din Sydney, condusi de dr. Corey Callahan. Potrivit datelor publicate in revista Academiei Nationale de Stiinte din SUA (PNAS), putine specii de pasari sunt numeroase.

Cu ajutorul observatiilor de la 600.000 de cetateni din intreaga lume in baza de date online a eBird, precum si a algoritmilor – vrabiile casnice (1,6 miliarde) sunt numeroase .. De asemenea, graurii europeni (1,3 miliarde), pescarușii cu inele (1,2 miliarde). Datele disponibile au fost disponibile pentru 92% din speciile de pasari (aproximativ 9.700), deoarece speciile ramase sunt foarte rare.

Protectia biodiversitatii este imperativa

Constatarile, potrivit oamenilor de stiinta, arata ca trebuie depuse eforturi sporite pentru protejarea biodiversitatii la pasari. Majoritatea speciilor au doar cativa indivizi. Pentru domeniile ecologiei, biologiei evolutiei si conservarii, estimarile abundentei organismelor sunt esentiale.

Cuantificarea abundentei este totusi dificila si consumatoare de timp. O abordare de integrare a datelor este utilizata cu estimari ale abundentei derivate de la experti si date stiintifice ale cetatenilor globali. In acest fel, populatia lumii se ridica la 9.700 de specii de pasari (~ 92% din toate speciile de pasari existente).