Stiati, ca …? Despre Fructe si legume

– Castanul (Castanea sativa), este originar din SE Europei, dar creste spontan pana la 45-50˚ latitudine nordica. In scop terapeutic, de la castanul comestibil se recolteaza coaja, florile, frunzele si fructele. Fructele au o compozitie asemanatoare graului si sunt o sursa importanta de hidrati de carbon, fosfor, lecitina si vitamina C. Acestea contin de asemenea protide, lipide, calciu, fier, magneziu, mangan, zinc, potasiu, valoarea lor calorica fiind de doua sute de calorii la o suta de grame. Culegerea castanelor comestibile se face de la sfarsitul lui septembrie si pana la inceputul lui noiembrie.

Piureul de castane, este unul dintre putinele produse care, prelucrate termic, pastreaza in mare parte vitaminele fructului proaspat. Daca nu ai mancat niciodata pana acum castane, acestea au o consistenta usor cremoasa si se aseamana putin la gust cu alunele de padure. Trebuie sa le incerci macar o data, fie si pentru faptul ca au o multime de beneficii pentru sanatate.

Varza murata, este excelenta in astfel de cazuri si, pe langa gustul sau inconfundabil, aduce organismului multa vitamina C si contracareaza efectele negative ale carnii rosii. In acelasi timp, substantele active din muraturi si din varza, in mod deosebit, ajuta in procesul de detoxifiere, facandu-le ideale in curele de slabire.

Nuca, este un alt aliment datorita caruia o persoana poate manca mai putin. Nucile sunt alimente foarte bune pentru controlul apetitului, pentru ca sunt bogate in grasimi nesaturate sanatoase, proteine si fibre. Cele trei elemente nutritive incetinesc digestia si regleaza zaharul din sange atunci cand sunt combinate cu carbohidrati ca fructe, fulgi de ovaz sau orez brun.

Pepenele galben, este unul dintre cele mai parfumate fructe de la noi, fiind considerat in multe privinte mai puternic ca actiune terapeutica decat pepenele rosu. In plus fata de fratele sau descris mai sus, are un efect racoritor foarte puternic, o actiune reglatoare asupra apetitului (datorita substantelor sale aromate), precum si efecte vitalizante puternice. Cura cu pepene galben se tine intocmai ca si cea cu pepene rosu, cu mentiunea ca, pentru a nu produce perturbari digestive, nu se va depasi cantitatea de 2 kilograme pe zi. Sucul pepenelui galben sau, mai bine zis, nectarul acestuia este mai rezistent la oxidare decat cel al pepenelui obisnuit. Nectarul se face foarte simplu, prin simpla zdrobire a miezului cu ajutorul unui mixer, putand adauga pentru indulcire 1-2 lingurite de miere, la o cana de nectar. Se consuma foarte proaspat, la cel mult zece minute dupa preparare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*