Suferi de hipertensiune arteriala? Iata cateva alimente bune pentru aceasta afectiune

Tensiunea arteriala crescuta sau hipertensiunea este cel mai frecvent factor de risc care poate fi prevenit pentru bolile de inima. Peste 1 miliard de oameni din intreaga lume au tensiunea arteriala crescuta, care este definita ca valori ale tensiunii arteriale sistolice (SBP) (numarul de sus) de 130 mm Hg sau mai mult, tensiunii arteriale diastolice (DBP, numarul inferior) mai mare de 80 mm Hg, sau ambele.

Hipertensiunea arteriala este o boala cronica care trebuie naparat depistata si tratata. In caz contrar, ea afecteaza vasele de sange, inima, creierul, rinichii si reprezinta un risc major de atac de cord si de accident vascular cerebral.

Se recomanda o dieta hranitoare, sanatoasa pentru inima, tuturor persoanelor cu hipertensiune arteriala, inclusiv celor care iau medicamente pentru scaderea tensiunii arteriale.

Iata cateva alimente bune de consumat pentru hipertensiune arteriala:

Citricele, inclusiv grapefruitul, portocalele si lamaile, pot avea efecte puternice de scadere a tensiunii arteriale. Sunt incarcate cu vitamine, minerale si compusi vegetali care va pot ajuta sa va mentineti inima sanatoasa prin reducerea factorilor de risc ai bolilor de inima, cum ar fi hipertensiunea arteriala.

Pestii grasi sunt o sursa excelenta de grasimi omega-3 , care au beneficii semnificative pentru sanatatea inimii. Aceste grasimi pot ajuta la reducerea nivelului tensiunii arteriale prin reducerea inflamatiei si scaderea nivelului de compusi care constrang vasele de sange numite oxilipine.

Semintele de dovleac sunt o sursa concentrata de substante nutritive importante pentru controlul tensiunii arteriale, inclusiv magneziu, potasiu si arginina, un aminoacid necesar pentru producerea de oxid nitric, care este esential pentru relaxarea vaselor de sange si reducerea tensiunii arteriale.

Fasolea si lintea sunt bogate in substante nutritive care ajuta la reglarea tensiunii arteriale, cum ar fi fibrele, magneziul si potasiul. Numeroase studii au aratat ca consumul de fasole si linte poate ajuta la scaderea nivelului ridicat al tensiunii arteriale.

Fisticul este foarte nutritiv, iar consumul lor a fost legat de nivelurile sanatoase ale tensiunii arteriale. Sunt bogate intr-un numar de substante nutritive esentiale pentru sanatatea inimii si reglarea tensiunii arteriale, inclusiv potasiu.

Morcovii sunt legume de baza in dietele multor oameni, sunt crocanți, dulci si hranitori. Morcovii au un continut ridicat de compusi fenolici, cum ar fi acizii clorogenici, p-cumarici si cafeici, care ajuta la relaxarea vaselor de sange si la reducerea inflamatiei, care poate ajuta la scaderea nivelului tensiunii arteriale. Desi morcovul poate fi savurat gatit sau crud, consumul lor in varianta cruda poate fi mai benefic pentru reducerea tensiunii arteriale crescute.

Rosiile si produsele din rosii sunt bogate in numerosi nutrienti, inclusiv potasiu si pigmentul carotenoid licopen. Licopenul a fost asociat in mod semnificativ cu efecte benefice asupra sanatatii inimii si consumul de alimente bogate in acest nutrient, cum ar fi produsele din rosii, poate ajuta la reducerea factorilor de risc ai bolilor de inima, cum ar fi hipertensiunea arteriala.

Broccoli este cunoscut pentru numeroasele sale efecte benefice asupra sanatatii, inclusiv sanatatea sistemului circulator. De exemplu, adaugarea acestei legume crucifere in dieta dumneavoastra poate fi o modalitate inteligenta de a reduce tensiunea arteriala. Broccoli este incarcat cu antioxidanti flavonoizi, care pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale prin imbunatatirea functiei vaselor de sange si cresterea nivelului de oxid nitric din organism.

Fructele de padure au fost asociate cu o varietate de beneficii impresionante pentru sanatate, inclusiv potentialul lor de a reduce factorii de risc ai bolilor de inima, cum ar fi hipertensiunea arteriala. Boabele sunt o sursa bogata de antioxidanti, inclusiv antocianine, care sunt pigmenti care confera boabelor culoarea lor vibranta. S-a demonstrat ca antocianinele cresc nivelul de oxid nitric din sange si reduc productia de molecule care restrictioneaza vasele de sange, ceea ce poate contribui la reducerea nivelului tensiunii arteriale. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetari la om pentru a confirma aceste mecanisme potentiale (Sursa de incredere). Afinele, zmeura, murele si capsunele sunt doar cateva dintre fructele de padure care au fost asociate cu efecte de scadere a tensiunii arteriale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*