Politica smechera a supermarketurilor prin care te face sa cumperi mai mult

Supermarketurile din toata lumea folosesc cateva metode prin care ii determina pe clienti sa cumpere mai mult decat au nevoie. Business Insider a inventariat trucurile psihologice la care apeleaza retailerii pentru a avea incasari mai mari.

– Carucioarele de cumparaturi au fost inventate in anii ’30 si sunt luate in mod automat de catre clienti cand intra in magazin. Cu cat exista mai mult spatiu de depozitare, cu atat clientul va fi tentat sa cumpere mai mult.

– In momentul in care clientul intra in supermarket simte aroma de paine proaspata sau alte mirosuri placute care ii produc o stare de bine, ceea ce ii impulsioneaza sa cheltuie mai mult.

– Unul dintre produsele cele mai cautate in supermarketuri este laptele, care de cele mai multe ori se afla in spatele magazinului. Ca sa ajunga pana acolo, clientul trebuie sa treaca pe langa rafturi pline cu produse imbietoare.

– Majoritatea supermarketurilor folosesc substante care fac ca fructele si legumele sa luceasca pentru a le face sa para mai proaspete.

– In majoritatea supermarketurilor nu este destul spatiu pentru doua carucioare pe acelasi coridor. Asta pentru ca oamenii sa se miste cat mai incet si sa poata observa produsele de pe rafturi.

– Produsele care se afla la marginea rafturilor si care sunt marcate prin inscriptia ,,pret redus” au vanzari mai mari decat cele de la promotii.

– Psihologia preturilor: ,,0,99 lei” pacaleste subconstientul care ,,vede” o cifra mai mica decat in realitate.

– Unele supermarketuri pun mai putine produse pe raft pentru ca oamenii sa creada ca nu mai sunt si sa cumpere mai multe.

– Degustarea unor produse cum ar fi branza il poate determina pe client sa cumpere fiindca i s-a oferit oportunitatea de a gusta, iar el se simte obligat.

– Produsele mai scumpe se afla la mijlocul rafturilor, in dreptul ochilor, iar cele mai ieftine se afla pe rafturile cele mai de jos sau cele mai de sus.