Magneziul si Fierul – Minerale Esentiale

Magneziul, are un rol esential in formarea sistemului osos si mentinerea energiei, ne putem baza pe el cand vine vorba de relaxarea musculara si este un tranchilizant natural. Favorizeaza calmarea nervilor si aduce o stare de liniste, protejeaza corpul impotriva frigului, impotriva traumatismelor si interventiilor chirurgicale. Scade tensiunea si colesterolul.

Magneziul il intalnim in: Migdale; Susan; Semintele de Chia; Semintele de floarea soarelui; Semintele de bostan; Semintele de in inmuiate sau macinate; Quinoa germinata; Hrisca alb-verzuie germinata; Caju; Papadie; Patrunjel; Castraveti; Sfecla rosie; Lintea rosie, verde si neagra; Fasolea alba si rosie; Nautul; Curmale uscate; Smochine; Banane; Morcovi; Piersici si Pere.


Fierul, este un element nutritiv esential pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei (substanta care confera culoarea rosie a sangelui), a mioglobinei (pigmentul rosu din muschi), precum si a unor enzime. Doar opt procente din cantitatea totala de fier ingerat sunt absorbite. In organismul unui adult de 75 de kilograme se gasesc in mod normal patru grame de fier. Fierul ajuta in procesul de crestere, mareste rezistenta la imbolnavire, previne oboseala, asigura culoarea sanatoasa a pielii.

Fierul il intalnim in: semintele de chia contin de trei ori mai mult fier decat spanacul; Semintele de bostan crude; Semintele de susan; Sucurile verzi; Sucul de grau; Scortisoara; Patrunjelul; Oregano; Boiaua de ardei; Germenii de grau; Ciupercile; Sfecla rosie; Brocoli si Pere.