Despre Nuc si fructele sale

De primele livezi cultivate cu nuci putem aminti inca din Antichitate (China, Japonia, India) si ulterior prin intermediul romanilor ajung si in Europa.

Stiati, ca … ?

– O suta de grame de grame de nuci contin 654 de calorii, majoritatea provenind din grasimi. O suta de grame de nuci iti aduc 65 de grame de grasimi, din care 47 de grame sunt grasimi polinesaturate, adica faimoasele omega 3 si omega 6, care ajuta la scaderea colesterolului si iti protejeaza inima,

– Miezul de nuca conține doar 13% carbohidrati, avand un indice glicemic scazut, dar este foarte bogat in vitamine, mai ales vitamine din grupul B.

– Se estimeaza ca o suta de grame de nuci iti aduc 25% din necesarul zilnic de acid folic, vitamina B6 si vitamina B1. In ce priveste mineralele, nucile contin calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu.

– Nucile, mai contin fitosteroli, compusi naturali cunoscuti pentru capacitatea de a scadea colesterolul in sange.

– Nucul brazilian creste evident in Brazilia, dar si in salbaticia padurilor tropilace din America de Sud, sudul Mexicului si de-a lungul fluviilor Amazon si Orinoco.

– Ca asemanare, nucile braziliene au un invelis lemnos ca si nucile de cocos, avand 2,5 kg in greutate.

– In interiorul fiecarei nuci se afla un numar de 12 – 16 seminte care sunt acoperite de un invelis lemnos si pot fi adunate doar de pe jos cand cad in timpul ploilor torentiale din sezonul ploios, fiindca inaltimea foarte mare nu permite ca acestea sa fie culese direct din copac.

– Beneficiile aduse de nucile braziliene organismului sunt multiple: consumul zilnic a unei singure nuci braziliene asigura necesal zilnic de seleniu pentru un adult, avand astfel un rol inhibitor contra formarii tumorilor canceroase care pot afecta sanul, plamanii si prostata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*