4 tipuri de semintele crude necesare pentru un organism sanatos

Semintele consumate crude si un stil de viata sanatos, cu legume si fructe ne ajuta sa dobandim o sanatate de invidiat. Semintele acestea contin aproape 50% grasimi, microelemente, vitamine, zinc si magneziu.

1) Semintele de Floarea Soarelui. Sunt bogate in vitamina E, un antioxidant care previne aparitia bolilor de inima si sunt recomandate femeilor gravide si copiilor, pentru continutul ridicat de vitamine B. De asemenea, contin vitamina E, acid folic, magneziu, seleniu, cupru, dar si Omega-3. Daca sunt consumate crude, semintele de floarea-soarelui previn formarea cheagurilor de sange, ajuta la o buna functionare a prostatei si regleaza digestia. Este bine sa includem in dieta noastra si uleiul de seminte de floarea-soarelui presat la rece. Acesta este indicat pentru dezintoxicarea organismului, prevenirea afectiunilor gingiilor si a bolilor cailor respiratorii.

2) Semintele de Dovleac. Sunt diuretice si ajuta organismul sa-si regleze tranzitul intestinal, dar si sa elimine metalele grele si parazitii intestinali. Pentru curatarea colonului, se poate prepara laptele de dovleac dintr-un pahar de seminte pisate intr-un vas de lut si trei pahare de apa fierbinte. Compozitia se strecoara, iar lichidul se bea de 3 ori pe zi, cate 1/2 de pahar, dimineata, pe stomacul gol. De asemenea, semintele de dovleac regleaza colesterolul si stimuleaza activitatea rinichilor, intaresc muschiul cardiac si ajuta la cresterea parului.

3) Semintele de In. Acestea contin o fibra numita lignin pe care organismul uman o transforma intr-un antioxidant care intareste sistemul imunitar si are proprietati anticancerigene si antivirale. Un nivel mare de lignina in alimentatie a fost asociat cu o rata redusa de cancer de colon si de san. Se pot adauga in salate, prajituri, iaurt sau in laptele cu cereale de dimineata. Semintele de in reduc inflamatiile si stresul din organism si imbunatatesc functia de memorare. Uleiul de seminte de in este indicat in cazul femeilor aflate la menopauza pentru ca previne osteoporoza. De asemenea, semintele de in se pot lasa la inmuiat ca si restul semintelor, de seara pana dimineata.

4) Semintele de Susan. Au cu 50% mai multe proteine decat are carnea si sunt bogate in vitaminele A, B, C si E, seleniu, magneziu si fosfor. Semintele de susan au foarte mult calciu, iar prin consumul lor se poate preveni osteoporoza. Sunt laxative si au un rol detoxifiant pentru ficat si rinichi, intaresc sistemul imunitar si cresc fertilitatea.