Top 14 minerale esențiale, pentru organism, de proveniența vegetală (Partea I)

Am fost tot timpul învățați că mineralele se pot găsi în special în produsele animale și numai în cantități neînsemnate în surse vegetale. Din fericire mineralele din surse vegetale sunt mai mult decât necesare și se pot folosi mult mai ușor de către corpul uman.

1) Calciul

Cunoscut ca fortifiant al sistemului osos, ajută în coagularea sângelui și este benefic pentru mușchi, inimă și nervi. Funcționează bine împreună cu magneziul și fierul.

Semințele de chia; Semințele de susan; Toate nucile și în special Migdalele; Smochinele; Algele marine; Piersicile; Perele; Mazărea verde crudă; Urzicile; Spanacul verde; Papaya Kale-ul; Salvia; Busuiocul; Pătrunjelul; Menta; Cimbrul; Curmalele; Castraveții; Raw hummus; Morcovii; Țelină; Sfecla; Semințele de in înmuiate sau râșnite și Broccoli Quinoa încolțită.

2) Magneziul

Cu rol esențial în formarea sistemului osos și menținerea energiei, ne putem baza pe el când vine vorba de relaxarea musculară și este un tranchilizant natural. Favorizează calmarea nervilor și aduce o stare de liniște, protejează corpul împotriva frigului, împotriva traumatismelor și intervențiilor chirurgicale. Scade tensiunea și colesterolul.

Migdalele; Susanul; Semințele de Chia; Semințele de floarea soarelui; Semințele de bostan; Semințele de in înmuiate sau măcinate; Quinoa germinată; Hrișca alb-verzuie germinată;

Caju-ul; Păpădia; Pătrunjelul; Castraveții; Sfecla roșie; Lintea roșie, verde și neagră; Fasolea albă și roșie; Năutul; Curmalele uscate; Smochinele; Bananele; Morcovii; Piersicile și Perele.

3) Fierul

Fierul este un element nutritiv esential pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei (substanța care conferă culoarea roșie a sângelui), a mioglobinei (pigmentul roșu din mușchi), precum și a unor enzime. Doar 8 procente din cantitatea totala de fier ingerat sunt absorbite. În organismul unui adult de 75 kg se găsesc în mod normal 4 grame de fier. Fierul ajută in procesul de creștere, mărește rezistența la îmbolnăvire, previne oboseala, asigură culoarea sănătoasă a pielii.

Semințele de chia conțin de 3 ori mai mult fier decât spanacul; Semințele de bostan crude; Semințele de susan; Sucurile verzi; Sucul de grâu; Scorțișoara; Pătrunjelul; Oregano; Boiaua de ardei; Germenii de grâu; Ciupercile; Sfecla roșie; Brocolii și Perele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*