Top 14 minerale esențiale pentru organism de proveniența vegetală (Partea a III-a)

8) Manganul

Prezența manganului în corp elimină oboseala, stimulează memoria, îmbunătățește reflexele musculare, reduce iritabilitatea și ajută în prevenirea osteoporozei. Manganul este responsabil cu reglarea metabolismului proteinelor, lipidelor și glucidelor, ajută la fixarea calciului si a fierului și are rol în formarea oaselor.

Ananasul; Spanacul; Semințele de in măcinate sau înmuiate; Semințele de susan; Semințele de floarea soarelui; Cuișoarele și Scorțișoara; Kale-ul; Swiss-chard-ul; Zmeura; Căpșunile; Strugurii; Nucile; Migdalele; Lintea germinala; Usturoiul; Mazărea verde; Broccoli; Sfecla roșie; Quinoa germinala; Stafidele; Algele; Cresonul; Varza; Țelină; Morcovul; Ceapa; Rucolă; Cartofii; Polenul și Ghimbirul.

9) Siliciul

Siliciul este renumit pentru remineralizarea corpului și pentru faptul că este un anti-fungal puternic, cu capacitatea de a elimina candida din corp. Ajută pe lângă acestea la sănătatea articulațiilor, la prevenirea osteoporozei la menținerea unei dentiții bune, a părului și unghiilor sănătoase. În combinație cu fosforul (găsit în semințele de chia și de cânepă) și magneziul (găsit in orice frunză verde), ajută la construirea oaselor și menținerea acestora într-o formă maximă.

Urzicile; Coada calului; Tătăneasă; Orezul brun; Morcovii; Lucerna; Ceapa; Meiul; Fulgii de ovăz; Sfecla roșie; Salata verde și Bananele

10) Cuprul

Cuprul este necesar în formarea hemoglobinei, a celulelor roșii și a unor oase sănătoase. Ajută la formarea colagenului și funcționează optim împreună cu fierul. Cuprul este necesar pentru producerea de energie, metabolizarea fierului și formarea melaninei, având și funcții antioxidante.

Ciupercile; Strugurii; Mazărea; Drojdia de bere; Avocado; Perele; Prunele; Kale-ul; Spanacul; Roșiile; Kiwi; Migdalele; Caju-ul; Nucile; Nucile braziliene; Semințele de dovleac; Semințele de susan; Semințele de floarea soarelui; Alunele de pădure proaspete(nu râncede); Lintea roșie fiartă sau încolțită; Mazărea verde; Asparangusul; Lintea încolțită și Quinoa încolțită.

11) Iodul

Ajutor de nădejde în producerea multor hormoni în corp și răspunzător pentru funcționarea tiroidei.

Fructele; Legumele; Algele marine, în special Chlorella, Spirulina; Kelp și Dulse(o linguriță acoperă necesarul zilnic) și Nucile.

12) Zincul

Ajută în creșterea și formarea oaselor, și la menținerea energiei. Are rolul de a întări sistemul imunitar, ajutându-l în lupta contra bolilor de orice fel. Toate legumele și fructele conțin zinc, precum și:

Rodiile; Polenul; Cacao raw; Usturoiul ; Năutul; Semințele de pepene; Mazărea verde; Semințele de susan; Semințele de dovleac; Semințele de chia; Semințele de floarea soarelui; Algele marine precum Spirulina și Chlorella; Cerealele încolțite; Coacazele negre, Asparagusul; Brocoli; Busuiocul și Cimbrul.

13) Seleniul

Este un mineral cunoscut pentru menținerea sănătății glandei tiroide și a inimii. Ajută în lupta contra infecțiilor, este un antioxidant și un stimulator de energie. Are proprietăți anti-îmbătrânire, scoate metalele grele din corp (mercurul și plumbul), ajută în fertilitate influențând calitatea spermei, și în ameliorarea simptomelor menopauzei la femei.

Mazărea verde; Mango; Nucile; Nucile braziliene(o nucă pe zi acoperă necesarul zilnic); Semințele de floarea soarelui și Orezul brun.

14) Cobaltul

Cobaltul este parte din molecula vitaminei B12 și are un rol important în formarea hemoglobinei, a unor celule roșii sănătoase.

Smochinele; Hrișca; Toate frunzele verzi și Nucile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*